Last minute tengerparti pihenés Horvátországban

HORVÁTORSZÁG – LOVRAN & OPATIJA

Mivel az előző „Egy nap Milánóban” c. utazós posztot nagyon szerettétek és sokan írtátok nekem, hogy érdekelne benneteket több ilyen utazós összefoglaló, úgy döntöttem, hogy a legutóbbi Horvátországban tett kiruccanásunk alatt gyűjtött tapasztalataimat is megosztom veletek. 🙂

KERESÉS & FOGLALÁS

Az egész utazásunk úgy indult, hogy anyukám idén júliusban ünnepelte az 50. születésnapját és eldöntöttük, hogy elutazunk valahova együtt a családdal. Eléggé utolsó pillanatban sikerült kiválasztanunk mindent, mert ennyi felnőtt ember programját összehangolni nagyon nem volt egyszerű feladat..végülis sikerült valamennyire dűlőre jutnunk az igényeket illatően is, és kisült, hogy végülis egy igazi láblógatós néhány napra vágyik mindenki, szóval ebben az irányban kezdtünk el nézelődni.

5 napot szerettünk volna kb eltölteni, a legfőbb igényünk annyi volt, hogy közel legyen a part és ne legyen túl sok gondunk semmire, csak pihenjünk.Végül Horvátország mellett tettük le a voksunkat, és elsősorban Opatija-t céloztuk meg a kereséssel. Általában a bookingon szoktam nézelődni szállások után és most is így tettünk. Imádom a térképes nézetet, most is tulajdonképpen ennek köszönhetően találtunk rá a megfelelő szállásunkra.

Opatija-ban elég húzósak voltak a last minute árak, és nagyon kevés is volt a hely eleve. Ezért egy kicsit elkezdtük tágítani a keresést, ami nem is tűnt fel elsőre, ugyanis már szinte összenőttek a part menti kis városkák. Lovranban találtunk rá a Smart Hotel Bristolra, amit végül le is foglaltunk és nagyon jó döntésnek bizonyult. 🙂

UTAZÁS

Kocsival mentünk, és kicsit több, mint 5 óra volt összesen az út. Csütörtöki napon indultunk, olyan reggel fél 9 körül, és gyakorlatilag senki nem volt az utakon, teljesen sima ügy volt. Könnyen megtaláltuk a szállást is, és olyan 3 körül már a tengerparton voltunk. 🙂

SZÁLLODA

Mivel last minute utazás volt, ezért a választék nem volt olyan bő, de szerencsére nagyon jó döntésnek bizonyult a szállásunk. A két fő szempontunk teljesült: közel legyen a tenger és lehetőleg saját strandja legyen a hotelnek. Nagyon szép, kiépített partja volt a helynek és a szobákból is csodálatos tengerre néző kilátásunk volt, gyakorlatilag az ágyból is láttuk a tengert, ami egyszerűen csodálatos volt reggelente erre a látványra ébredni.

ÉTEL & ITAL

Nekünk fél panzió járt a szobákhoz, ami büfé reggelit és vacsorát jelentett. Nem volt a főzőtudomány magasiskolája, de őszintén jól esett nap végén, hogy nem kellett este éttermeket helyeket keresgélni. A salátabár mindig friss volt, rengeteg féle hús és hal közül lehetett szemezgetni, a reggeli pedig teljesen rendben volt, én általában tojást választottam. 🙂

Így már csak a napközbeni étkezést kellett megoldani, ami többnyire nálunk annyiban ki is merült, hogy a közeli piacra elszaladtunk isteni gyümölcsökért, vagy a péknél vettünk meleg bureket, esetleg ettünk egy fagyit – utóbbiból inkább végül jégkrémet választottunk, mert igazán finom fagyit sajnos nem találtunk. 🙁 Bár azt hozzá kell tennem, hogy fagyiban elég magasak az elvárásaim.

Lovranban egyébként egyik este a tempom előtti téren valamilyen kis sörpados, főzőcskézős buliba csöppentünk, nem tudom, hogy ez valami egyszeri dolog volt vagy minden szombat este van ilyen, de ott például isteni kagylót sütöttek frissen.

PROGRAM

Nálunk egyértelműen a pihenés volt a cél, de esténként mindig sétálgattunk és egyik nap a hangulatos parti sétánynak is nekivágtunk. Opatijába végül busszal mentünk át egyik nap, mert így nagyon gyorsan át lehet érni, és egyszerűen nem éri meg kocsival menni, mert parkolóhelyet úgysem találtunk volna. Opatija csodálatos egyébként, elképesztő hangulata van, nem érdemes kihagyni, ha a erre jár az ember. Rengeteg programlehetőség van egyébként, strandolás mellett elmehetünk hajókázni akár, vagy kicsit kirándulni a természetben. Érdemes felfedezni a környéket, főleg ha több napra megy esetleg az ember, millió féle lehetőség van. Mi csak 5 napot voltunk, de azt tudom, hogy ide még biztosan vissza kell térnem! 🙂

Egyébként készült egy rövid videó is az útról, ezt mindenképp nézzétek meg, ha kíváncsiak vagytok a hely hangulatára. 🙂