Egy nap Milánóban

Márciusban egy napra Milánóba utaztunk Ákossal és arra gondoltam, hogy érdemes lenne róla egy picit írni, illetve összeszedem nektek a kedvenc helyeimet is. Milánó az egyik kedvenc helyem egyébként, mert szerencsére nagyon közel van, isteniek az ételek, gyönyörű hely és nem mellesleg pont ideális akár egy egy napos kiruccanáshoz is! Egy videó is készült most a legutóbb, ezt is megtaláljátok a posztban. Remélem tetszik majd nektek ez a kis összefoglaló! 🙂

UTAZÁS

Mi a WizzAirrel utaztunk, és kettőnknek a repülőjegy oda-vissza összesen 20 000 Ft volt. Ezeket az árakat simán ki lehet fogni, én például rendszeresen nézegetem a honlapon a jegyárakat, ahová szeretnék menni és feliratkoztam hírlevélre is. Gyakran vannak 20-30%-os akciók, erről mindig küldenek infót.

Nem vásároltunk poggyászt se oda, se vissza, egy kis kézitáska benne van a repülőjegy árában, de mivel egy napot töltünk ott, ez bőven elég. Ha például vásárolni megy ki az ember, akkor is elég a visszaútra venni és mondjuk valamilyen összehajthatós sporttáskát kivinni magunkkal odafelé, hogy spóroljunk egy kicsit.

Reggel 6:00 és az este 22:20-as járattal utaztunk. Ezzel a két járattal simán megoldható, hogy egy teljes napot Milánóban töltsön az ember és bár egy kicsit húzós a hajnali kelés és a kései érkezés, abszolút ki lehet bírni és hatalmas élmény szerintem. A Malpensa reptérre érkezik a gép és innen is indul vissza.

Maga a repülőút egyébként elképesztően gyors – kicsit több, mint egy óra alatt ott is vagyunk. Ha nincs feladós poggyász, akkor elég kb. egy órával előbb kint lenni, hamar át lehet jutni a biztonsági ellenőrzésen és már szállhatunk is fel a gépre. fullsizerender_46.jpg

TRANSZFER ÉS KÖZLEKEDÉS

Én próbáltam már a vonatot is Milánóban, de sokkal drágább, mint a buszos transzfer, ami csak 8 euro és a reptérről egyenesen a Central Station-höz visz. Innen metróval (M3) könnyedén eljutunk a Dóm térre, nagyjából 10-15 perc alatt ott is vagyunk. Egyébként simán be is lehet sétálni a városközpontba,

Jegyeket a kis trafikokban tudunk vásárolni: 1,5 euro egy jegy, ami 90 percig érvényes.

KEDVENC ÚTVONALAIM & LÁTNIVALÓK

Elsősorban azt javaslom, hogy sétáljunk. Szerencsére Milánó központja elég picike, nem is gondolnánk gyalog milyen közel van minden, hamarabb odaérünk gyalog, mintha a tömegközlekedéssel bajlódnánk, nem mellesleg nézelődhetünk közben is. Egyetlen napba szerintem nem érdemes az összes látnivalót bezsúfolni, inkább érezzük jól magunkat és szippantsunk be egy kis olasz lazaságot. 🙂

Ha feltétlenül szeretnétek bemenni valahova, akkor én a Dóm tetejét ajánlom! Hatalmas élmény, lift visz fel és olyan korán érünk a Dómhoz reggel, hogy még sor sincs, szóval érdemes felmenni.

Néhány kedvenc sétaútvonalam van, ami értinti egyébként a „legfontosabb” látnivalókat is.

Piazza Duomo – Gallerie Vittorio Emanuele II – Scala

A pályaudvartól a metróval beérkezve a Dóm térre, rögtön meglátjuk a Gallerie Vittorio Emanuele-t, ezen keresztül sétálva pedig közvetlenül a Scala-hoz lyukadunk ki. Általában ez a rész tömve van turistákkal, szóval nekem nem ez a kedvenc környékem, de kétségtelenül gyönyörű minden. 🙂

Scala – Piazza dei Mercanti – Castello Sforzesco – Arco della Pace

A Scalatól elindulva érdemes útbaejteni a Piazza dei Mercantit, aminek a hangulata visszavisz egy pár pillanatra bennünket a középkorba. Innen egyenesen átvághatunk a városon, és megcsodálhatjuk a Sforza kastélyt. Ide be is lehet menni egyébként belépőjegy nélkül és sétálhatunk a belső udvarokban és a hatalmas parkban, majd az Arco della Pace diadalívnél meg is lehet pihenni picit. Jó kis éttermek, fagyizók vannak ezen a környéken, jó időben elég hangulatos. 🙂

Arco della Pace – Naviglio Grande

A diadalívtől 10-es villamossal át tudunk menni a kanálisokhoz, ahol rengeteg szuper kis étterem és kávézó vár bennünket a víz partján. Azért szeretek innen villamosozni, mert ez az a régi villamos, amit egyszerűen imádok! Érdemes egyszer utazni rajta szerintem. 🙂 A kanálisok környékét szerintem ne hagyjátok ki semmiképpen, mert nagyon hangulatos, főleg hogy itt van az egyik kedvenc helyem is: La Prosciutteria – de erről még később lesz szó bővebben 🙂

Naviglio Grande – Dóm tér

A kanálisoktól is gyakorlatilag egy nagyobb sétával el lehet jutni a Dóm térre és útközben millió templomot, piacot, kávézót és éttermet találunk.

Scala – Central Station

Ha nap végére még nem fáradtunk túlságosan el, akkor érdemes a Scalatól kifelé induló úton végigsétálni a pályudvarig, mert egy egészen más környéket ismerhetünk meg, mint a belváros. Itt is vannak csodaszép parkok, de egy kicsit a modernebb részbe is bepillanthatunk. Illetve nem messze a pályaudvartól található a Bosco Verticale, vagyis a Függőleges Erdő. Azért különleges, mert a lakóház teraszain hatalmas fák és rengeteg növény kapott helyet és tavasszal extrán szép látvány. 🙂

MIT ÉS HOL EGYÜNK?

Leginkább mindent! Már csak azért is megéri kimenni egy napig, hogy végig együk Milánót. 🙂 A pályaudvaron már találunk mindenféle péksütiket, szendvicseket illetve isteni kávét is. Mi is ezzel indítottuk a napot, jól esett egy kicsit felfrissülni az út után. img_6805.JPG

A belváros tele van jobbnál jobb helyekkel, de az én egyik kedvencem a Granaio, a Dóm tér mellett található az egyik (Via Giuseppe Mengoni, 2, I-20121 Milan) és nagyon ajánlom például a Cannellonit, isteni! 🙂 A teljes menüt árakkal ITT találjátok.

Az egyik legnagyobb kedvenc helyem a világon nagyjából: La Prosciutteria. Annyira boldog voltam, amikor megtudtam, hogy Milánóban is van..Rómában próbáltuk ki először és hát wow. Ha szeretitek a sonkákat, sajtokat, akkor ide érdemes ellátogatni. Minden ételük saját gazdálkodásból származik, és egészen elképesztő tálakat pakolnak össze..mennyei! A Canal Grande mellett találtam meg őket, de úgy láttam máshol is vannak még Milánóban. img_2486.jpg

Az Aperol Teraszra is érdemes felmenni és jó időben kicsit elücsörögni ott, hiszen szuper kilátás van a Dómra és a Dóm térre. img_3279.JPG

Ezenkívül persze útközben itt-ott lecsúszhat egy kis fagyi – nekem a Venchi a kedvencem – pizza szelet, Canolli és rengeteg kávé, hogy bírjuk a strapát. 🙂

Remélem kedvet kaptatok egy kis kiruccanáshoz és hasznos lesz ez a kis összefoglaló! 🙂