A napozásról

Kaptam mostanában néhány napvédő krémet tesztelni és megvannak a saját bevált krémeim is, ezeket majd szeretném nektek bemutatni idővel, de arra gondoltam nem ártana, ha egy kicsit először magáról a napozásról is esne szó a blogon egy külön bejegyzés keretein belül.
Összeszedtem a szerintem fontos dolgokat a napozással kapcsolatban, ami talán újdonság lehet nektek, és amiket én is igyekszem betartani! 🙂


Hogyan hat a napsugár? 

Biztosan mindenki hallott már az UVA és UVB sugarakról, de nem biztos, hogy teljesen tisztában vagyunk vele, hogy hogyan is hatnak ezek illetve mivel védekezhetünk ellenük.
Az UVA sugárzás talán kevésbé ismert. Ez a bőrünk mély rétegeiben hat és nem is érezzük, miközben visszafordíthatatlan károsodásokat okoz. Elérik az irharétegben található kollagén és elasztin rostokat, ezért felelősek a ráncok kialakulásáért és a feszesség csökkenéséért. Ahhoz, hogy a bőrünket ettől meg tudjuk óvni, érdemes a PA faktort megnézni a krémeken, hiszen ez biztosítja számunkra a védelmet. Nem szabad elfeledkezni róla, hogy ez a sugárzás egész évben jelen van, tehát nem csak a nyári időszakban kell figyelnünk a védelemre.
Az UVB sugárzás a bőrfelszínét, a hámréteget támadja és azonnal látható a hatása (leégés, bőrpír). A sokszori ismétlődő leégés pedig a jól ismert és rettegett melanoma kialakulásához vezethet. Itt fontos számunkra a fényvédő faktor, vagyis az SPF.

Valóban sok káros hatása lehet az agresszív napsugárzásnak, de azért arról nem szabad megfeledkezni, hogy jó tulajdonságai is vannak magának a napfénynek, tehát teljesen elzárkózni nem érdemes. A szervezetünk számára nélkülözhetetlen D vitamin 90%-a ugyanis a napfény hatására keletkezik. 
A napfénytől boldogsághormon termelődik, szabályozza a hormontermelésünket és a pajzsmirigy funkciókat, felgyorsítja a szervezetünk méregtelenítését, és emellett az életkedvünk is növekszik.

A kulcs tehát a mértékletesség és a védelem! Ha betartjuk a szabályokat, akkor már egyel beljebb vagyunk. 🙂

Néhány tipp:
☼ Napozás előtt 30 perccel kend be a bőröd!

☼ Két óránként kend újra magad!
Kerüld a legnagyobb melegben a napon való tartózkodást!
Sminkben ne napozz!
☼ Figyelj oda a gyógyszerek mellékhatásaira!
☼ A szemek védelméről sem szabad megfeledkezni, napszemüvegekből is UV szűrőset válassz!
☼ Napozás után használj nyugtató testápolót vagy balzsamot!

Vigyázzatok magatokra, de élvezzétek ki a nyarat! 🙂
Follow:
Share: