Gyakran ismételt kérdések – internetes vásárlás külföldről

Elhatároztam, hogy elindítom ezt a sorozatot a blogon belül, mivel úgylátom sokan fordultok hozzám ugyanazokkal a kérdésekkel. Többnyire e-mail formájában, így sajnos a válasz nem jut el mindenkihez, és újra és újra felmerülnek adott témák. Ezentúl, ha sokmindenről érkezik kérdés, akkor egy ilyen bejegyzésben írom meg a választ és kikerül majd az oldalsávba vagy a felső menüsorba egy visszamutató linkkel, így mindig megtalálhatjátok majd:)
Első ilyen hatalmas téma az internetes vásárlás külföldről. Erről már annyi kérdés érkezett, hogy össze sem tudnám számolni, úgyhogy igyekszem idegyűjteni a legnépszerűbbeket és választ adni minden felmerülő problémára.

A legfőbb tanácsom, hogy akkor kezdjünk bele a külföldről rendelésbe, ha egy minimális angol nyelvtudással rendelkezünk..ugyanis anélkül valóban bonyolult lehet! Ha valaki mégis enélkül adja a fejét rendelésre, javaslom, hogy használja a netes szótárakat és keressen rá a szavakra legalább. Tényleg elég primitív formanyomtatványokat kell kitölteni, szóval ezzel menni fog szerintem:)
A legtöbb oldalon regisztrálni kell. Ahol nem szükséges, szerintem ott is érdemes, hiszen legtöbbször nyomon tudjuk követni éppen hogy áll a rendelésünk, feladták-e már stb. Sok helyen, ha regisztrálunk a rendelések után valamiféle pontokat is kapunk, amiket később beválthatunk..szóval én ezt mindenképpen javaslom:)
Általában már regisztráció során meg kell adni a címünket, ez tárolva lesz és alapból ezt fogja felajánlani a rendelések során szállítási címnek. Ez meggyorsítja a későbbi dolgokat.
Ha a termékeke kiválasztottuk, akkor ez megjelenik a virtuális kosarunkban, innen még mindig ki tudjuk venni, ha valamit mégsem szeretnénk.
Beírhatjuk az aktuális akciók kódjait a megfelelő helyekre, ha épp van ilyen.
Ki kell választani a szállítási módot is. Ez nálam úgy szokott működni, hogy megnézem melyik a legolcsóbb és azt választom. Természetesen a nemzetközi szállításokat kell nézni, hiszen az vonatkozik ránk. A szállítások között az lehet a különbség, hogy van amelyikhez tartozik egy kód, amivel nyomon tudjuk követni, hogy a csomagunk éppen melyik országban jár, vagy éppen egy gyorsabb szállítást választunk. Ezek mindmind felárral járnak, és ha igénybe akarjuk venni, akkor bizony könnyen lehet, hogy dupláját fizettjük ki szállításra, mint maga a rendelésünk értéke. Én azért választom az olcsót, mert nem kell soha semmi sürgősen és sosem volt még gondolom a szállításokkal, minden rendben megérkezett, igaz könnyen lehet 6-9hét is egy-egy csomag szállítási ideje. Aki izgul és fél, hogy elveszik a csomagja az választhatja a tracking number megoldást, és figyelheti a csomagját, így biztosan utána tud majd kérdezni:)
Amikor végeztünk egy oldal kitöltésével mindig keressünk egy tovább gombot, vagy valami ehhez hasonlót. 
Ezek után szokták kérdezni a szállítási címet, ha már regisztráltunk, akkor ez automatikusan megjelenik, de módosíthatunk rajta, ha szeretnénk, vagy valamiért nem magunkhoz kérnénk a csomagot.
Ha van lehetőség érdemes bejelölni, hogy gift vagy megjegyzésben hozzáfűzni.
Meg kell adnunk majd a fizetési módot, ez többféle lehet, DE szinte biztosra veszem, hogy utánvéttel nem lehet semelyik külföldi oldalról rendelni, ezt ne is keressétek. Én még mindenhol csak az előre fizetős megoldással találkoztam.
Mindenképpen szükség lesz egy internetes vásárlásra alkalmas bankkártyára. A legjobb és legbiztonságosabb, ha paypal-on keresztül intézzük a vásárlásainkat, ilyenkor ugyanis nem kerülnek ki az adataink. Ez egy egyszerű regisztrációval jár (a kártyára szükség lesz, meg kell adni az adatait), és ezután, ha vásárolni szeretnénk valahol, válasszuk a paypal opciót, így automatikusan arra az oldalra navigálnak majd minket, ahol beírjuk a felhasználónevet és jelszót, majd könnyen (kb két kattintással) kifizethetjük a számlát.
Ha a közvetlen bankkártyás fizetést választjuk, akkor általában a kártya adatait kell megadni (minden leolvasható a kártya két oldaláról).
A számláról az összeget az adott ország pénznemében fogják leemelni, ez a te (valószínűleg) forint alapú számládon úgy fog jelentkezni, hogy a bankod éppen aktuális árfolyama szerint átváltott forint összeget látod majd levonva. Úgyhogy mindig, amikor rendelsz azt kell nézd, hogy a te bankod milyen árfolyamon váltja a dollárt/eurot akármit, mert azzal kell számolj.
Amikor túljutottunk minden akadályon, már csak hátra kell dőlni és várni várni, amíg a postás be nem csenget a csomagunkkal:)
Így a végére belinkelem Dorka videóját, ugyanis ő elkészítette néhány oldalhoz a konkrét útmutatót:)
Ha még mindig maradt kérdés, akkor ide írjátok meg kommentben és vagy kiegészítem a bejegyzést, vagy kommentben válaszolok, vagy teljesen újat írok majd, de mindenképpen tegyétek fel, ne maradjon semmi mostmár megválaszolatlanul:)
Follow:
Oszd meg:

4 Comments

  1. Bernadett
    január 27, 2011 / 22:57

    Szia

    Azt nem igazán értem, h miért érdemes bejelölni h gift? Miért lesz attól jobb nekem?:o

  2. sunnysideup
    január 28, 2011 / 00:16

    Bernadett: A vám miatt, ugyanis ajándéknál ritkábban és nagyobb összegnél vámolnak. És ki akarna vámot fizetni?:)

  3. Bernadett
    január 28, 2011 / 12:28

    Igen, igen, de pl a Sigma az automatikusan úgy küldi:o
    Tegnap rendeltem pont a cherrycultureról és ott lett volna lehetőség bejelölnöm h „gift” de az már az átutalt összegen nem változtat nem?
    Esetleg van konkrét oldal amire gondoltál ebben az esetben?
    Várom a válaszod, még jól jöhet nekem legközelebb:)

  4. Maggie
    január 28, 2011 / 17:24

    @Bernadett a kifizetett összegen sosem fog változtatni, ez a vám miatt fontos, ahogyan sunnysideup is írta, mert amikor beérkezik az országba, akkor könnyen szemetszúr egy nagy értékű csomag pl és benttartják és csak úgy kaphatod meg, ha kifizeted a vámot. De azt már itthon fizeted kézpénzben pluszban. Szóval érdemes bejelölni amikor csak lehet, mert így kisebb az esélye, hogy fennakad:)
    A sigma annyiban is rendes, hogy általában nevetséges összeget írnak rá:) nekem a 150dolláros csomagomra is ráírták, hogy 30 dollár:) úgyhogy ők jófejek, de ez nem jelenti azt, hogy minden cég automatikusan így küldi:)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

* Checkbox GDPR is required

*

I agree

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .